De lessen worden gegeven voor zowel de beginners als de gevorderden.

Je bent altijd welkom en neem gerust een kijkje!

 

De volgende tai chi-stijlen komen zeker aan bod:

- de 37-vorm Yang-stijl: de verkorte en vereenvoudigde vorm van de 108-vorm door Tai Chi Grootmeester Cheng Man Ching.

- de 24-vorm Yang-stijl: ook wel de Vereenvoudigde Yang-stijl of de Peking-stijl genoemd.

 

- de Sun-stijl: binnen deze stijl zijn de natuurlijke standen, rechtop staande houding en voeten op schouderbreedte opvallend. Arm- en beenbewegingen ondersteunen elkaar en het accent ligt op het openen en sluiten van de handen.

 

- de San Shou of de 88-gevechtsvorm: die bestaat uit aanval- en verdedigingstechnieken. Het is een partnervorm waarin de timing en afstand centraal staat.

 

- de Tui Shou of duwen van handen (Pushing hands): het is een partnervorm waarin je leert omgaan met je eigen kracht en de kracht van je tegenstander.

 

Voor de geïnteresseerden onder jullie:

- de 108- vorm Yang-stijl: de originele lange vorm van Tai Chi Grootmeester Yang Cheng-Fu.

- de Chen-stijl: die bestaat uit vloeiende harmonische bewegingen die meestal op een langzame manier maar soms ook explosief worden uitgevoerd.

Er wordt ook wapentraining gegeven met:

- zwaard: 16- en 32-vorm

- sabel: 13-vorm

- waaier: 18- en 52-vorm

- wandelstok: 36-vorm

Zittende tai chi met of zonder wapens:

Zittend tai chi is bedoeld voor iedereen met fysieke en mobiliteitsbeperkingen zoals ouderen, rolstoel- en artritispatiënten. Het accent wordt gelegd op arm–, pols– en handbewegingen die vloeiend in elkaar overgaan. Het bevordert de balans zodat het risico op vallen verkleint, de angst om te vallen vermindert en de slaapkwaliteit verbetert. Het vermindert de moeheid, de pijn en verhoogd het gevoel van ontspanning.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now